Selamat pagi kepada diriku

bangun seperti biasa, tido seperti biasa :
maksudnya, aku tido semalam dlm lebih kurang pukul 1 la. aku asyik main kuiz jew [best jugak o_O] ~ i'm now addictive to quizzes! ^^


harini aku bangun pukul 9 lebih [tidur aku lebih kurang 8 jam la~] . . haha . kadang2 mak aku membebel gak anak dara bangun lambat tido lambat, tapi normal laa sebagai remaja. bukan aku nak jadi isteri org skrg ni pown. .
yelah, setakat blaja memasak tu, aku bole tgk buku , tp praktikal aku biasa tanya mak aku je. huhuh . nk tumis bawang pown pikir 'tumis tu cmne huh?' hahahaha XD sengal sungguh aku. bila aku check KAMUS DEWAN tumis bermaksud 'sejenis masakan (sayur, ikan , dll) yg perencahnya direndang dgn minyak atau lemak terlebih dulu'.
haha, baru aku tau ape itu tumis. ia bermaksud begini : anda goreng makanan mcm kacang , bawang yg tlh dipotong , sambal , sayur, ikan ikan bilis dll~ @ anda masukkan makanan tersebut ke dalam minyak yg telah dipanaskn terlebih dahulu dan seterusnya goreng sekejap. depends la kt diri sendiri nk goreng sampai ala-ala 'crispy' ke ape ker tapi ak praktikal, asal goreng sampai bau dah kuar sudah la malas nk lebih2. .
aduh! resipi aku save dalam fon kt 'draft' tp masalahnya fon aku takde batteri langsung, aku tak cas lagi ak tuh. charger aku tertinggal dekat kampung. haih~ bilalah aku nk dpt balek charger au . . baik aku amek lesen keta jew dulu! kan kan?


hahah, pagi2 da membebel mcm ape daa.. = ) ala, aku membebel dlm hati ngn kt blog jew, bukan keluar pown sepatah perkataan pown. wawawawa~ XD

0 comments: