meeting till midnite

arrr , i got a meeting today started at 8 o'clock but actually i started at 8.45 something ~ Today i got no appoinment . I guess it's just the starting, well it's normal to the seniors but not to the juniors like me as one of them . hahaha .

We came to workplace 9.45 , but we suppose to come 9.30 a.m. ^^ suka suki hati jee dtg lmbt eh ? ahah, kami tidak sengaja ohh ! Mereka mahu kami memakai mekap utk kerja ini, jadi bila kami mekap, setengah jam la jadinya ! wakakaka XD

Today, we didn't go anywhere much except Summit and The Warung for lunch . Summit is just a passaway to the warung lahh . =)) lol!
Then pass it again , to our office .
Shahril sengal lahh ajak org pegi warung jaoh2 , org dah la bwh panas terik mentari .
Lepas tu nak kena lintas jalan kat depan traffic light betol2 . Dah la kitorang pakai baju kurung semua. Dia lelaki takpe lahh ! Bhai, ko pandai ea ajak ktorang mkn tmpat jaoh2 pastu membahayakan nyawa kitorang plak eh ? hahaha XD
adehh .

After that , we went to the cc to search for prospek . We're in there about one hour la . We search on the internet . haha . Tadi pandai2 je aku cover laman web yang aku carik dari dyorang yang aku rasa skodeng2 aku . haha .Nasib baik aku kongsi dgn sepupu aku je, kalo tak orang lain jgn hrp dpt tgk direktori yg ak cari . XD
wehh, si shahril tu gak dah dapat 400++ prospek , tu pown baru satu daerah jak . Dia ada semua daerah dlm negeri johor ni. Bayangkanlah =|

Aku ngn fiqa sempat chatting padahal tmpat duduk cuma 2 ela je . hahaha , pemalas sungguh . Dalam sempat menyempat uh, ak bkak arr gak myspace utk cover line aku arr ~
dalam cari2 uh, ada lahh byk dlm 20 org, but tak semua yang kitorang call pown .
aku rasa lahh kan, org yg tak amik keja mcmni mmg xkn paham lahh apa keje kitorang .
Kitorang perlu bercakap dengan customer, perlu beradab , tapi sebaliknya kdg2 kte yg kena diceramah lak . Sepupu ak lagi terer, dy letak je fon tu bila org mula membebel . tapi dy sempat ckp terima kasih, bye lahh . x)
tak beradab ? i dont think so sbb ktorg byk lg nk call orang and henfon dan numbr yang kami guna utk call org tu bkn kitorang punya instead leader ktorg punya . Dy mmg bg fon dy kt kte sbb ktorang pown fresh lg kn, taktaw ape nak buat ~
XD
okey, actually, everybody except me and my couz get few appoinment . arrr ! afiqah la, dy dapat appoinment kt seri sulong . perh, bez gilak . dy junior fresh yang plg awl dpt jpe customer . perhh . aku nk ikot leader tak kasi pulak . nampak gaya aku kena melangkah setapak ke hadapan lahh dari diorang .
So, sbb fiqa pegi appoinment, ak n couz ak kne balik dlu ahh, ktorg keluar awal dlm kul 4 tp balik kul 4 suku gak. adehh. nak kena gosok baju lg utk mlm ni .

Malam ada meeting pulak . Actually, tiap2 malam rabu ada meeting , semua kena pakai kemeja ikut status. Klau kitorang yang junior ni kena pakai kemeja putih dgn suar /kain hitam . Kitorang bertiga ni da gelak dan takde idea apa lahh yg akn budak2 lain pk, mesti dyorg gelakkan kitorang sbb ktorg pki kemeja sekolah jer .
perh, miskin sguh yak . XD

Well, mlm tu pegi awal dlm kul 7.50 pown still ada ramai org kt luar especially budak lelaki arr. pastu kitorang stay kt luar sbb tanak kena gelak . then ada budak laki panggil swoh masok dlm, perh, saat tu lah berdebar2 hati kitorang . yelahh, abaju kena komen nti . kitorang lalu arr blkg kenderaan spya dyorg tak perasan . then, mcm selamat je, tp baju sume sepesen jew arr .
Dengan muka malunya tah tak terkata apa lagi, masuk lahh ke dalam ofis . . masuk jer ada budak klaki lain tgk, per tu pown da sengih2 mcm nk gelak jew . pas sign buku kedatangan tros msk dlm , then leader ktorg tgk baju sama je 3 org ni . but, dy tak ketawa lah .
but, budak lain yg ada dlm tmpt mesyuarat tu tgk semacam jerr !
but, ktorg wat bodo jew . awal lagi kotorg masuk sbb tak rmi org sgt .
Ramai lelaki dari perempuan sebenarnya . Riuh arr bilik tu bila lelaki2 uh bersorak . perhh, bpk aku yg dgr kt bwh dr tingkat 3 tu ckp mcm kt dlm disko .
giler ahh !
balik tu kena sound dgn bpk ak n kena tye byk soalan . nape meeting smpi tgh mlm, nape tak jwb pgln , ape kerja ni ,ckp apa , nape riuh je dll ~
ada yg ktorg da explain but mungkin sbb risau, jd ktorg explain lg skali .
penatt dohh dlm tu .
mls lak nk cite wat happen dlm mesyuarat uhh. hahah. tak keash laaa, ni diary aku ek ?
dlm mesyuarat uh, mungkin disebabkan aku duduk tepi, aku lak yg kena soal selain afiqah and shahril . tp, dlm byk2 group , group ktorg arr yg plg rmi budak junior iaitu kitorang . X)
ni kes si shahril arr bwk 4 'bini' dia masuk kerja ni. wakakaka ! sorry wey, ko mmg bwk krew kapal kan . . aku bwk lg anak buah ak jew . hahaha XD
shahril ajak aku dgn aisyah sebenarnya . and aku ajak kazen aku . si fiqa ni plak ikot ktorg masa interview tp xdpt permission bpk dy nk keja so dy xkeja arr, but bpk dy bg pastu so dy kerja arr skali . kiranya fiqa ni anak buah ktorg lahh . ;p
wakakaak!!

balik pukul 1 sbb abis mmg lmbt kn . ktorg laz2 minit uh dea punya highest director la kirenya baru balik dari KL dtg join mesyuarat uh skali . wpown lmbt, tetap dpt memeriahkan suasana gak .masuk je diorang, tros gamat satu bilik uh dgn sorakan dan tepukan .
Most of them umur 23++ but dah kaya beb. ^^
wakakaka! XD

akhir2 dlm pukul 11 lbey ktorg start bincang pasla family day nk buat ktne lahh . lama gak uuhhh . b4 that time, dgr ceramah je . haha . 5 jam dlm bilik uh wat ak kebas je. dah la sejuk pastu tak keluar2 pown dari bilik uh .
kazen ak da sejuk tp ak masih warm . pelik, kn ? ahh, lantak ahh, metabolisme aku mmg tgi pown .

balik uh laa kena sound dgn bpk aku. kena tye soalan byk2 .
waduhh
aku da penat. tido lahh .

0 comments: